سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همه زهد در دو کلمه از قرآن فراهم است : خداى سبحان فرماید « تا بر آنچه از دستتان رفته دریغ نخورید ، و بدانچه به شما رسیده شادمان مباشید . » و آن که بر گذشته دریغ نخورد و به آینده شادمان نباشد از دو سوى زهد گرفته است . [نهج البلاغه]
 

جناب آقای آوایی 

وزیر محترم دادگستری و عضو هیأت امناء موسسه آموزش عالی علمی کاربردی شهید قدوسی

با سلام و احترام،
 

عطف به مذاکره حضوری در مورد مصوبه شماره 1682488 – 96/11/17 شورای عالی اداری، مبنی بر انحلال مؤسسات آموزش عالی وابسته به دستگاه‌های اجرایی – قطع نظر از این‌که مصوبه مذکور مغایر با اسناد بالادستی از جمله ماده سه اساسنامه دانشگاه جامع مصوب شورایعالی انقلاب فرهنگی و ماده 20 قانون برنامه توسعه پنجم که مبنا و مشروعیت قانونی مؤسسات می‌باشد.و ایضا تعارض جدی با قانون نظام جامع مهارت آموزش و تربیت فنی و مهارتی مصوب 96 دارداین‌که آیا مؤسسات آموزش عالی شهید قدوسی وابسته به قوه قضاییه و جهاد دانشگاهی، هلال احمر، شهرداری‌، نیروهای نظامی و انتظامی، از مصادیق دستگاه اجرایی موضوع مصوبه شورای عالی اداری می‌باشد یا خیر؟ مورد تردیدوزیر محترم علوم قرار گرفته و ایشان ابهام مذکور را طی نامه ‌ای به شماره 302298 – 96/12/20 از معاون رئیس جمهور در امور اداری و استخدامی استفسار نموده است سازمان مذکور در پاسخ شماره 56881 – 97/12/20 مراکز وابسته به نیروهای نظامی و انتظامی و مؤسسات وابسته به شهرداری‌ها، جهاد دانشگاهی و هلال احمرکه از جمله مؤسسات عمومی و غیردولتی به استناد قانون فهرست مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی می‌باشند استثنا کرده اما مؤسسه و مراکزوابسته به قوه قضاییه را از جمله دستگاه‌های استثنا شده قلمداد نکرده است. این در حالی است که بعضی از مؤسسات عمومی غیردولتی مرقوم از جمله جهاد دانشگاهی دارای ردیف بودجه هم می‌باشند و مؤسسه شهید قدوسی که تصویب و تشکیل آن مستظهر به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ماده 20 قانون برنامه توسعه پنجم و با تصویب رئیس محترم قوه قضاییه که طبق اصل 165 قانون اساسی مسئول ایجاد تشکیلات در قوه قضاییه می‌باشد به عنوان بخشی از تشکیلات قوه قضاییه در مورخ 93/6/1 قرار گرفته است. 
تقاضا داردهمچون نیروی نظامی و انتظامی و مؤسسات عمومی غیردولتی مرقوم ترتیبی اتخاذ فرمایید موسسه شهید قدوسی نیز در شمول استثناء اعلامی که دارای هیچگونه ردیف بودجه ‌ای و اخذ امکانات از قوه و ایضا وابسته به وزارت دادگستری هم نیست و همه ادله ای که باعث استثنا مراکز نامبرده شده وجود دارد بطریق اولی در مورد قوه قضاییه صادق است حتی کم و کیف کارآن به گونه ای بوده که منابع انسانی قوه قضاییه اجرای آموزش ضمن خدمت و بدوخدمت پرسنل رابه موجب قرارداد تنظیم شده از اول سال 97 به موسسه محول کرده،نیز در شمول استثنا اعلامی قرار گیرد.
قابل ذکر است ایجاد 13مرکز بعثت که مخصوص آموزش عالی زندانیان است که با دارا بودن 518 دانشجو زندانی که از جمله افتخارات نظام است این مهم بوسیله موسسه تمشیت می شود.
از بند چهارم مصوبه شورا ی عالی اداری مبنی بر اعلام فهرست موسسات به سازمان برنامه و بودجه مراکزی است که از امکانات دستگاه‌ها استفاده و یا دارای ردیف بودجه میباشند منظور بوده و موسساتی که با فعالیت خود گردان حتی ایجاد اشتغال نموده اند مراد تصویب کنندگان نمیباشد از پی گیری موثر و ثمر بخشی که خواهید فرمود و اعلام نتیجه سپاسگزارم.


دکتر محمدرضا زندی
رئیس مؤسسه آموزش عالی شهید قدوسی (قوه قضاییه)